s 39 Deduction from return of refunded service tax
(1) The Director General may approve, subject to such conditions as he deems fit, an application by any registered person to deduct from time to time from his return referred to in section 26 the amount of service tax paid but subsequently refunded to his customer by reason of—
(a) cancellation of taxable service;
(b) termination of taxable service; or
(c) such other reasons as may be approved by the Director General.
(2) The registered person shall make the deduction referred to in subsection (1) within one year after the payment was made, or such extended period as may be approved by the Director General.
Malay text (authoritative)
Potongan daripada penyata bagi cukai perkhidmatan yang dibayar balik
(1) Ketua Pengarah boleh meluluskan, tertakluk kepada apa-apa syarat sebagaimana yang difikirkan patut olehnya, suatu permohonan oleh mana-mana orang berdaftar untuk memotong dari semasa ke semasa daripada penyatanya yang disebut dalam seksyen 26 amaun cukai perkhidmatan yang telah dibayar tetapi kemudiannya dibayar balik kepada pelanggannya oleh sebab—
(a) pembatalan perkhidmatan bercukai;
(b) penamatan perkhidmatan bercukai; atau
(c) apa-apa sebab lain sebagaimana yang diluluskan oleh Ketua Pengarah.
(2) Orang kena cukai itu hendaklah membuat potongan yang disebut dalam subseksyen (1) dalam masa satu tahun selepas pembayaran itu dibuat, atau apa-apa tempoh lanjutan sebagaimana yang diluluskan oleh Ketua Pengarah.
Source: Laws of Malaysia, Attorney General's Chambers of Malaysia (lom.agc.gov.my). Not a copy of the Gazette printed by the Government Printer (Interpretation Acts 1948 and 1967, s 61).