My bookmarksSign up free
← Labuan Business Activity Tax Act 1990

Labuan Business Activity Tax Act 1990 s 13A

Labuan Business Activity Tax Act 1990 s 13A

Text recovered by OCR from a scanned copy — section numbers and wording may be wrong. Check the official PDF on lom.agc.gov.my before citing.

The English text of this section is not available from the official source; the Malay text (which is authoritative) is shown below.

s 13A Cukai genap masa dan kena dibayar

(1) Jika suatu taksiran dibuat di bawah subseksyen 6(2), (3) dan (4), cukai yang kena dibayar di bawah taksiran itu hendaklah, atas penyampaian notis taksiran di bawah seksyen 6B, menjadi genap masa dan kena dibayar ke atas orang yang ditaksir di tempat yang dinyatakan dalam notis itu sama ada atau tidak orang itu merayu ke atas taksiran itu. (2) Jika apa-apa cukai yang genap masa dan kena dibayar di bawah subseksyen (1) tidak dibayar dalam masa tiga puluh hari selepas penyampaian notis itu, sekian banyak cukai yang tidak dibayar apabila tamat tempoh itu hendaklah tanpa apa-apa notis lanjut disampaikan dinaikkan sebanyak jumlah yang sama dengan sepuluh peratus daripada cukai yang tidak dibayar itu, dan jumlah itu boleh didapatkan seolah-olah jumlah itu adalah cukai yang genap masanya dan kena dibayar di bawah Akta ini.

Read this section in the full act →

Find Act 445 on lom.agc.gov.my ↗

Source: Laws of Malaysia, Attorney General's Chambers of Malaysia (lom.agc.gov.my). Not a copy of the Gazette printed by the Government Printer (Interpretation Acts 1948 and 1967, s 61).

What to look at next